Je kassaticket zegt wat je koopt. Je kassaticket toont wat je daarvoor betaalt. Je kassaticket zegt veel... maar niet alles. Het vertelt niet dat je geeft om het milieu, goede werkomstandigheden en een eerlijke prijs voor iedereen. Misschien vertelt je kassaticket vooral dat je haast had. Dat je je weg niet vindt in het aanbod. Want ja... Wat is duurzaam en wat niet?
Kunnen supermarkten ons het leven daarbij niet veel makkelijker maken? Dat is de vraag die consumenten met Ik ben meer dan mijn kassaticket stellen aan hun supermarkt.
Ik ben meer dan mijn kassaticket is een initiatief van Rikolto (Vredeseilanden), Fairtrade Belgium, KVLV Vrouwen met Vaart, Femma, Gezinsbond en Test Aankoop. De mensen achter Maison Slash zijn partner in crime om de stille wens van heel veel mensen waar te maken.
Ons doel? Supermarkten aansporen om jouw keuze voor een duurzaam product makkelijker te maken.
Dat doen we door een open dialoog op te starten tussen consumenten en supermarkten. Enerzijds krijgen consumenten de kans om hun twijfels voor te leggen over de keuzes die ze elke dag maken. Anderzijds geven we supermarkten de kans om te tonen hoe ze vandaag al werken aan meer duurzaamheid, maar evengoed om te vertellen welke dilemma's en obstakels ze daarbij tegenkomen.
Vervolgens laten we experts vanuit verschillende hoeken aan het woord om vanuit hun domein te kijken naar de vraag en de antwoorden.
Ontdek de columns met vragen van gezinnen aan hun supermarkt en laat weten dat ook jij meer bent dan je kassaticket. Je komt ook als eerste meer te weten over onze Seizoensgroenten Challenge in april 2018.